29 Aralık 2014 Pazartesi

KOVAN - LALINE PAULL

" Doğumu şaheser anamız, senin rahmin kutsaldır, evliliğin tektir, sonra Kraliçeliğin gelir. Ve sadece Kraliçe üreyebilir.  "
Orjinal Adı : The Bess
Yazar : Laline Paull
Sayfa : 462
Yayın evi : Martı Yayınları
Çeviri : Zeynep Yeşiltuna
Tür : Fantastik

*****
Arılar hepimiz için sadece bal yapan, çok çalışan ve şakaya gelmeyen hayvanlardır değil mi? 
Peki ya onların yaşam sistemini, üstlendikleri görevleri ve çevrede olan şeylerin, Dünyanın onların gözünden nasıl göründüğünü merak ettiğiniz oldu mu?
 Flora 717, aşırı varyasyonla anormal doğmuş, türünün olması gerekenden epey farklı bir temizlikçi arıdır. Cinsindeki diğer arıların konuşma yeteneği yokken onun konuşabiliyor oluşu cins kardeşi ve kovanın üstün arılarından olan Adaçayı rahibesinin dikkatini çeker ve onu öldürmek yerine daha önce onun cinsinin yapmadığı işlere koşar ve teste tabi tutar. 
Flora 717 elinden geldiği her alanda en iyi başarıyı yakalamaya çalışarak çok çalışır.  
Kovandaki tüm arıların ruhuna işlenmiş olan kraliçe sevgisi Flora da da fazlasıyla vardır. Bunu korumak ve sadık kalmak için elinden geleni yapar.
  Flora 717 kovanın kaderini değiştirecektir.
Kabul et
İtaat et
Hizmet et.
 Kitabı elime ilk aldığım anda kapağına ve tasarımına vurulduğumu itiraf etmeliyim. Okumaya başlarken nasıl bir hikayeyle karşılaşacağımı bilmiyordum. Hatta ilk sayfalarda arı maya tarzı bir şey sandığımı da söylemeliyim. 
Ama bu çok farklıydı. Evet farklı.. Okurken en sık tekrar ettiğim kelime.. 
Ama mükemmel bir farklılık. Daha önce okuduğum hiçbir fantastikle kıyaslanamaz. 
Ben arılarla çocukluğundan beri ilgili biriyim. Onlarca kovan arımız vardı ve fazla detaylı olmamakla birlikte çoğu şeylerini, yaşayış tarzlarını biliyorum diyebilirim. 
Tabi ki bu kitapla birlikte bakış açım tamamen değişmiş oldu. Onların kovandaki gürültülerini dinlerken pek çok kez ne konuşuyor olabileceklerini düşünmüşümdür.
Ve bu kitapla açıklığa kavuştu sanırım. (sizi gidi çenesi düşükleerr :)) ) 
Etkileyici bir kitaptı. 
Ne diyebilirim, hoş bir dokunuşa, arılara karşı farklı bir bakış açısına sahip olmak isteyen herkes tereddütsüz okumalı. Hele bir son söz var. Ah bittim ya...
 Kıllığına şuraya yazıp Spoiler vermek vardı ama ben iyi biriyim ve kitabı çok sevdim ^^
Küçük bir not: Dronlar çok sevimli ya. Babam çocukken onlardan yakalayarak bana verirdi. Tüm gün avuç içimde saklayarak o koca kafalarını okşadığımı ve kıllı sırtlarını sevdiğimi bilirim :) Eski günleri hatırlamak güzeldi. Ve ekleyeyim, hayır Dronlar yani erkek arılar ısırmıyor :) yada bana ısıran olmadı :D
Herkese Keyifli Günler.

Puanım :


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder