27 Aralık 2014 Cumartesi

KOLİVA - YÜKSEK DAĞLARA DOĞRU (Yine Bir Şarkıda Takılı Kaldım -_- )

 Gecenin bilmem kaçında, milyonuncu kez bu şarkıyı dinlerken yazmaya karar verdim.. 
Bazen bir şarkı bizi çeker ya hani, bu yerli veya yabancı olabilir fark etmez. Sözlerini anlasak veya anlamasak bile, müziğin ritmi ve ezgisi sarar bizi.. 
İşte şuan tam da o moddayım. Beni böyle mest edenin de memleketimden izler taşıyan tınılar olması ayrı güzel tabi. Ne diyebilirim ki, bu tarz Karadeniz şarkılarına bayılıyorum..
Ve tesadüfen denk geldiğim bu şarkıyı cılkını çıkarıncaya kadar dinliyorum. Verdiği huzuru ve uyuşukluk hissini seviyorum. 
 Aaa bu şarkıyı bir diziden hatırlıyorum! diyebilirsiniz. 
Evet, Benim İçin Üzülme ve Sevdaluk gibi birkaç dizide kullanılmış ama dizi izlemeyen bir ben var benden içeru o yüzden anca keşfettim şarkıyı ve bağlandım diyebilirim. 
Harika bir yorum, etkileyici bir müzikle birleşince doyumsuz bir ziyafet halini almış.. Ben şahsen doyamadım ve grubu biraz araştırdım. 
Koliva; Laz ve Hemşin köylülerinin tarlalarını korumak için inşa ettikleri küçük avcı barınağına verilen isimmiş.(yukarıdaki resimde de görüldüğü gibi ) 
 Grubun üyeleri kendilerini Karadeniz kültürünün temsilci ve koruyucuları olarak gördükleri için bu ismi seçmişler.
 şarkılarında Kemençe ve tuluma ağırlık veriyorlar. 
 Konserlerinde ve albümlerinde Türkçe, Lazca, Hemşince, Rumca ve Megrelce şarkılar yer alıyor.
Kuruluş tarihi 2010 olan Koliva grubunun üyelerini de tanıtıp şarkıya geçmek istiyorum :)
İlhan Gülten (Vokal)
Caner Parlağı (Tulum)
Mehmet Erkan (Kemençe)
Kemal Gültekin (Akustik Gitar)
Mehmet Barış Başural (Elektrik Gitar, Klavye)
 Metin Eren Başural (Baş Gitar)
Sinan Sevim (Davul)
*****
Yüksek Dağlara Doğru parçasına ve Çıkmış olan albümdeki tüm şarkılara buradan ulaşabilirsiniz;

 Keyifli Günler :)

4 yorum:

  1. Harika bir şarkı *_* Tekrar tekrar ben de dinliyorum *_*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zorla dinleterek bağımlı yaptığım için pişman değilim :D <3

      Sil
  2. Ah, Karadeniz şarkıları. Koliva ve Karmate...

    YanıtlaSil
  3. Yüksek dağlara çıkar gibi senin yazılarından mahrum kalmak, inişi kadar hızlı bir sürü yazı yazsan keşke.

    YanıtlaSil