16 Nisan 2014 Çarşamba

UNDINE - FRIEDRICH DE LA MOTTE FOUQUE



Kitap Adı : Undine
Yazar : Friedrich de la Motte Fouque
Tür : Gotik Edebiyat, Uzun Öykü
Sayfa : 108
Yayın Evi : CAN Yayınları
Çeviri : Zehra Kurttekin

***

Kitap okuduğum ilk Gotik romandı. Can yayınlarına, bizi bu tarz kitaplarla tanıştırdıkları için teşekkürler. Tesadüfen kapağına ve arka kapak yazısına kapılarak yıllar önce aldığım bu kısacık hikayeyi Kütüphanemden Kitap Manzaraları sayesinde hatırladım. Yoksa kitaplığımın kuytularında kim bilir kaç asır daha okunmayı bekleyecekti. Undine, gerçek anlamda bir denizkızı masalıydı. Çerezlik kıvamda hoş, akıcı bir hikayeydi. Birkaç saatte okudum diyebilirim. Zira kendisi 108 sayfaydı.
Korkunun geçit vermediği bir orman ve ormanın ardındaki küçük, güzel bir burun. 
Undine, bu burunda yaşayan sıcakkanlı, iyi insanlara armağan olarak gönderilmiş.
 Beyaz atlı prensinin geleceği günü bekleyerek yıllarını geçirmiş olan ve ona kavuştuktan sonra kursağında kalan hevesleriyle tam bir su perisi.. 
Huldbrand'a çok kızgınım. Ben Undine kadar mütevazı olamazdım. -_-  
Ve Bertalda.. Kühlebörn'e vermek lazımdı seni ama neyse. 
Ben tek kitaplık bir gotik masala tanık olsam da eminim diğerleri de, en az bunun kadar güzeldir. 

***
Alıntı : Her şeyin beklenenden tümüyle değişik bir şekilde gelişmesine sakın şaşırmayın. Bizi mahvetmek için pusuda bekleyen sinsi güçler, tatlı ninnilerle, pırıltılı masallarla uyutur seçtikleri kurbanları. Buna karşılık kurtarıcı elçisi çoğu kez sert ve ürkütücü bir biçimde yumruklar kapımızı... 
Keyifli okumalar.. ^^ 

Puanım:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder