5 Ocak 2014 Pazar

DIL BOLE HADIPPA - BOLLYWOOD




Eskiden , yani çocukken TV de yayımlanan Hint filmlerini hiç kaçırmazdım. Onlar çocukluğumun rengiydi sanırım. Her türlü acıyı, aşkı, korkuyu ve duyguları müzikle harmanlayıp harika bir görsel şölene çeviriyorlardı. Normal bir filmin süresi  1 saat 25 dk yı geçmezken, Bollywood  filmleri 2,5 3 saati buluyor. Ve hatırı sayılır bir yüzdeyi  müzikal kısım oluşturuyor.

  Bazılarını defalarca izledim , bazılarını da bir kereden fazla izlemeyi yüreğim kaldırmasa da yıllarca hatırladım. Ama hepsini çok sevdim. İçlerinde vasat filmler yok diyemem tabi. ..
Neyse , ben en sevdiklerimden birine değinmek istiyorum. Bilmiyorum , belki Cılkını çıkarıncaya kadar izlemiş olabilirim. Ama dosyayı Pc'mde her gördüğümde, film içinde kısa bir tur yapmaktan alamıyorum kendimi.





Dil Bole Hadippa





Yönetmen: Anurag Singh
Yapım Yılı: 2009

Ülke: Hindistan

Tür: Komedi, Müzikal, Spor

Süre: 2 saat 26 dk

Dil: Hintçe

OYUNCULAR

Shahid Kapoor ... (Rohan) 
Kendisi en sevdiğim Bollywood aktörlerinden biridir ve bağımlılık yaptığı soylenir :)


Rani Mukherjee ... (Veera Kaur) 




Anupam Kher ... (Rohan ın babası ) Sağdaki
Dalip Tahil ... (Liyaqat 'Lucky' Ali Khan) soldaki, yanı pakıstan takımının yöneticisi 





Poonam Dhillon ...( Noorjehan 'Noorie' Hayaat Khan Rohan'ın Annesi)
Sherlyn Chopra ... (Soniya)
Rakhi Sawant ... (Shanno Amritsari)
Tabu ... (Zaara Hayaat Khan)



Film Hakkında;


Rohan İngiltere’de annesiyle birlikte yaşayan, Hindistan asıllı başarılı bir kriket oyuncusudur. Babası ise Hindistan kriket takımının çalıştırıcısıdır. Her sene Pakistan ile Dostluk maçı adı altında  karşılaşma yapmalarına rağmen son yıllarda şampiyonayı hep Pakistan kazanmaktadır. Her ne kadar iki dost maç sonunda el sıkışarak ayrılsada, yapılan şakalar bir inatlaşmaya dönüşür.  Anupam kher kazanmak için takımda yenılenmeye gider ve oğlu Rohan'ı takımına kaptanlık yapması için birazcık hile yaparak Hindistan a çağırır…


 Veera (Rani Mukherjee) ise kriket şampiyonasının yapıldığı kasabada amcası ile beraber tiyatro/gösteri gurubu çalıştırmaktadır. Bulduğu her fırsatta kriket oynar. Sağ ve sol elini kullanabilen müthiş bir kriket vurucusudur. Hayali bir gün büyük bir oyuncu olmaktır. Fakat ne yazık ki erkekler arası yapılan bu karşılaşmada kadınların takımda yer alması mümkün değildir.  Ama Rohan ın takımda gittiği köklü değişiklikler sayesinde, belki Veera nın bir şansı olabilir. Ama nasıl ? İşte bundan sonrası, izleyip tadına varacağınız kısımlar. Rohan ve Veera nın karşılaşması.. Aralarında geçen olaylar… Takım antrenmanlarında yaşadıkları komik anlar..

Neyse ,  Biraz daha devam edersem, kendimi kaptırıp tamamını anlatmaktan kortuğum için burada sonlandırıyorum.. Ve  Bollywood a karşı önyargınız varsa.. Hepsini unutup bu filmi izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. :) 



OST ler harika ^_^

Ve fragman; 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder